×
Odkud
+
×
Kam
+
Preference hledání
Preference hledání
×
Třída: Economy
OK

Kompenzace za zpožděný let i ztracené zavazadlo

Každý zákazník Trip.market získá tuto službu automaticky a bezplatně ke každé letence.

místní čas 12:10 PM

Po celém světě se každý den zpozdí okolo 20 tisíc letů. Další zhruba tisícovka je zcela zrušená. Ve většině takových případů mají cestující právo na finanční kompenzaci. Přesto si o ni málokdo řekne. Většina lidí totiž netuší, že je něco podobného možné.

Trip.market ve spolupráci se službou ClaimAir to řeší za vás. Jakmile si koupíte letenku na Trip.market, automaticky se u ní sleduje, jestli nedošlo ke zpoždění nebo zrušení letu. Pokud ano Trip.market a ClaimAir se za vás pustí do vyjednávání s aerolinkou. Vy se o nic nemusíte starat.   

Jak ClaimAir funguje?

ClaimAir pracuje na základě tzv. success fee, podobně jako právníci. To znamená, že ClaimAir si z obdržené částky vezme provizi za zajištění náhrady (plus DPH, pokud se počítá). Ale jen a pouze v případě, že pro vás kompenzaci od leteckého dopravce získá. Pokud kompenzaci nezíská, nic neplatíte.  

Co musíte pro kompenzaci udělat?

Stačí jen při koupi letenek na Trip.market zaškrtnout na konci objednávky jedno políčko a vaše letenky jsou pak službou ClaimAir chráněné automaticky.

ClaimAir si případné zpoždění, u kterého máte nárok na kompenzaci, pohlídá sám. Pokud máte na kompenzaci nárok, ClaimAir vás na základě podepsané elektronické plné moci zastoupí při jednání s aerolinkou. Peníze z kompenzace vám pak převede na účet. Vy musíte jen dodat letenku, rezervaci nebo palubní lístek jako důkaz, že jste letěli.

Jak velkou kompenzaci čekat?

U letů z a do EU provozovaných evropským dopravcem můžete v případě zpoždění, zrušení letu nebo odepření nástupu na palubu získat finanční kompenzaci v rozmezí 250–600 €. I lety mimo EU jsou ovšem chráněné mezinárodními úmluvami a lze kompenzaci získat. Výše kompenzace závisí na délce zpoždění, ale obecně se dá říct, že jakmile přiletíte do cíle víc než o 3 hodiny později, nepustí vás na palubu (ne z vlastního přičinění) nebo vám let zruší 14 dní před odletem a méně, máte nárok na peníze.     

Platí se i za ztracené zavazadlo?

Při zpoždění nebo ztrátě zavazadla vám letecká společnost vyplatí maximálně 1 400 €. Počítejte ale s tím, že budete muset doložit letenku, zavazadlový štítek, tzv. Property Irregularity Report (PIR), a účtenky za nezbytné výdaje. Obvyklá částka za kompenzaci se pohybuje okolo 400 €. Čím víc účtenek za výdaje můžete doložit, tím větší kompenzace vás čeká. Ale předkládejte účtenky jen za opravdu základní potřeby. Můžete předložit účtenky za základní oblečení, hygienické potřeby, nabíječky atd. Pokud cestujete na hory, dá se za nezbytné výdaje považovat i půjčovné lyžařského vybavení nebo nákup lyžařského oblečení.    

Pokud se vaše zavazadlo zpozdilo, je potřeba nárok na kompenzaci uplatnit nejpozději 21 dní potom, co se vám vrátilo. Pokud se vaše zavazadlo ztratilo a nenajdete se do 21 dní, je oficiálně považované za ztracené a nárok na peněžní kompenzaci můžete až do 2 let od ztráty.

Získá ClaimAir kompenzaci vždy?

Komunikace s aerolinkou probíhá na základě právních principů, a úspěšné vyřízení tedy nejde garantovat, stejně jako nejde garantovat, že vyhrajete soudní spor. Pokud od vás ale ClaimAir obdrží všechny potřebné dokumenty, jeho úspěšnost je okolo 90 %. 

Jak dlouho trvá celý proces?

Úspěšnost a délka jednání závisí na ochotě aerolinky spolupracovat. V průměru to bývá okolo 12 týdnů. ClaimAir vás o průběžných úspěších v jednání bude informovat na e-mail. 

Váš let měl zpoždění, ale letenky jste nekoupili na Trip.market? 

Nevadí. Zákaznická podpora Trip.market vám pomůže i tak a zajistí vám pomoc služby ClaimAir. Kontaktujte ji Po–Pá 8.00–20.00 h na e-mailu info@trip.market, na tel. +420 222 266 966 nebo přes online chat v dolním rohu stránky.